حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

واکنش رئیسی به تقابل احتمالی روسیه و ناتو | رئیس جمهور: هم مخالف جنگیم و هم مخالف توسعه‌طلبی ناتو

  • کد خبر: ۱۰۷۸۳۷
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
  • ۱
واکنش رئیسی به تقابل احتمالی روسیه و ناتو | رئیس جمهور: هم مخالف جنگیم و هم مخالف توسعه‌طلبی ناتو
رئیس جمهور با اشاره به توانمندی ها صنعتی و تجاری ایران و لهستان اظهار داشت: تهران و ورشو از ظرفیت‌های مختلفی برای گسترش روابط در همه زمینه ها برخوردارند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر امروز یکشنبه در دیدار «زبیگنیو رائو» وزیر خارجه لهستان با اشاره به قدردانی لهستانی ها از حمایت ایرانیان از پناهجویان این کشور در جنگ جهانی دوم گفت: پیشینه تاریخی و تمدن غنی ایران و لهستان می‌تواند بستر مناسبی برای تقویت تعاملات علمی و فرهنگی دو کشور باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سطح فعلی روابط اقتصادی و تجاری میان تهران و ورشو متناسب با روابط سیاسی دو کشور نیست، افزود: ظرفیت‌های مختلفی از جمله در زمینه های صنعتی و اقتصادی در دو کشور وجود دارد که باید با تلاش مشترک این ظرفیت‌ها را در راستای گسترش تعاملات فیمابین به فعلیت برسانیم.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درگیری‌ ها در اوکراین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که با درگیری و جنگ مخالف است، مخالفت قاطع خود را با سیاست‌های توسعه‌طلبانه ناتو نیز اعلام می‌کند.

«زبیگنیو رائو» وزیر امور خارجه لهستان نیز در این دیدار گفت: سابقه روابط بین ایران و لهستان به قرن شانزدهم میلادی بازمی‌گردد. دو کشور قریب به ۵ قرن است که با یکدیگر روابطی دوستانه دارند و یکی از به یاد ماندنی‌ترین فرازهای روابط دو کشور مهمان‌نوازی ایرانیان از پناهندگان لهستانی در جریان جنگ جهانی دوم است.

وزیر خارجه لهستان با اشاره به اینکه دو کشور مشترکات زیادی دارند، تصریح کرد: مردم ایران و لهستان در مقابل مداخله قدرت‌های بزرگ و خارجی در امور کشورشان ایستادگی کرده اند.

«زبیگنیو رائو» با تاکید بر اینکه سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور مطلوب نیست، اظهار داشت: لهستان خواهان احیاء و ارتقای سطح همکاری‌های خود با ایران در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و علمی است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
حالا که روسیه داره توسعه طلبی میکنه، مخالف توسعه طلبی ناتو هستی؟؟!!!
توسعه طلبی و تجاوز و کشتار و جنایات روسیه تو اوکراین چی میشه؟
یعنی موافقی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->